Työntekijäkokemus

& yrityskulttuuri

Vaali yrityksesi pitovoimaa.

Ihmiset ovat yrityksesi tärkein kilpailuetu. He ovat usein myös sen arvokkain kuluerä. Se, miten ihmiset toimivat joka päivä, vaikuttaa merkittävästi yrityksesi liiketoimintaan. Siksi yrityskulttuuria kannattaa johtaa tietoisesti.

Osaajien sitouttamisessa vahvoilla ovat ne yritykset, jotka tarjoavat mielekkäitä haasteita, oppimisen mahdollisuuksia, yhteisöllisyyttä ja ennen kaikkea toimivaa työarkea.

Hyvä työntekijäkokemus näkyy myös viivan alla, sillä hyvinvoiva ja sitoutunut henkilöstö takaa parhaan asiakaskokemuksen ja tyytyväiset asiakkaat.

Yrityksissä, joissa panostetaan työntekijäkokemukseen ja yrityskulttuuriin, on jopa…

60% korkeampi asiakastyytyväisyys

50% pienempi
vaihtuvuus

25% parempi
kannattavuus

Autamme yrityksiä, jotka haluavat…

  • parantaa työntekijäkokemusta.

  • kehittää yrityskulttuuria.

  • apua henkilöstökyselyiden toteuttamiseen.

  • sujuvoittaa tiimityötä ja toimintatapoja.

  • kehittää tiedonkulkua ja sisäistä viestintää.

  • selättää etätyöhaasteet.

  • olla parempi työpaikka kansainvälisille osaajille.

Näin palvelemme

Startti

Katsastetaan tapaamisessa yrityksesi työntekijäkokemuksen ja yrityskulttuurin johtamisen nykytila. Laadimme sinulle tilannekuvan, keskeiset kehityskohteet ja konkreettiset suositukset toimenpiteisiin. Hinta alkaen 495€ + alv.

Projekti

Olemme apunasi, kun tarvitset lisäkäsiä tai erityisosaamista. Anna meidän hoitaa pienet hommat tai suuremmat kokonaisuudet puolestasi – saat tuloksia vaivattomasti ja tehokkaasti. Pyydä tarjous jo tänään! 

Kumppani

Otamme vastuun sovitusta kokonaisuudesta. Toimimme tiiviisti osana tiimiäsi ja/tai sparraamme tiimisi tekemistä. Kumppanuus räätälöidään budjettisi, tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan.

Tätä teemme

    • Sopivan työkalun kartoitus ja valinta

    • Tuki tutkimuksen toteuttamiseen

    • Henkilöstötutkimusten tulosten analysointi

    • Toimintasuunnitelman laatiminen ja priorisointi

    • Viestinnän tuki tulosten käsittelyyn 

    • Nykytilan kartoitus

    • Tavoitekulttuurin määrittelyn työpajat

    • Kulttuurikirjan laatiminen

    • Työkäytäntöjen kehittäminen

    • Projektikäytäntöjen kehittäminen

    • Palaverikäytäntöjen kehittäminen 

    • Sisäisen viestinnän kehittäminen

    • Roolien ja tehtävänkuvien muotoilu

    • Monikielisten viestintäkäytäntöjen suunnittelu

    • Monikielisten materiaalien suunnittelu

    • Kv-osaajien perehdytyksen suunnittelu

    • Työyhteisön sparraus monikulttuurisuuteen

Usein kysyttyä

  • Hyvin johdettu yrityskulttuuri ja sitoutuneet työntekijät tuovat merkittäviä liiketoimintahyötyjä. Yrityksissä, joissa työntekijöiden sitoutuminen on korkealla, on jopa 25% korkeampi kannattavuus ja 50% pienempi vaihtuvuus (Gallup). Lisäksi, tutkimusten mukaan yrityksissä, joissa työntekijäkokemus on positiivinen, asiakastyytyväisyys on jopa 60% korkeampi (Glassdoor).

  • Kaikki se työ, mikä ei ole automatisoitu, on ihmisten tekemää. Jos toimintatavat eivät ole kunnossa ja yhteistyö ei suju, ei työnteko ole tehokasta. Kun yhtälöön lisätään vielä tuottavuutta tutkitusti parantavia inhimillisiä ulottuvuuksia kuten motivaatio, merkityksellisyys ja psykologinen turvallisuus, voidaan todeta, että sen oikean työn tehokkuus perustuu työntekijäkokemuksen laatuun.

  • Työntekijän sitoutuminen yritykseesi on lahja, joka pitää ansaita. Vaikka tekisit kaikkesi, joskus ammattilainen vain päättää jatkaa matkaansa muualle. Tärkeintä on silloin se, miten hän aikaansa yrityksessäsi muistelee ja suositteleeko hän yritystäsi muille alan osaajille. Parhaassa tapauksessa hän saattaa jonain päivänä palata takaisin.

  • Jos yrityksessäsi on kansainvälisiä osaajia – tai jos tiedät, että tulet tarvitsemaan heitä – on ensiarvoisen tärkeää, että he kokevat olonsa tervetulleiksi ja viihtyvät. Monikielisen ja monikulttuurisen työympäristön rakentaminen vaatii tietoista ja jatkuvaa työtä. Kauempaa tulevien osaajien houkuttelemisessa ja sitouttamisessa on olennaista huomioida myös kotiutumiseen liittyvät erityistarpeet, sillä kansainvälisen rekrytoinnin kustannukset ovat merkittävästi suuremmat verrattuna paikalliseen rekrytointiin.

  • Kiireen keskellä työntekijäkokemuksen kehittäminen saattaa vaikuttaa ylimääräiseltä investoinnilta ja vaivannäöltä, mutta se maksaa itsensä nopeasti takaisin. Hyvinvoivat ja sitoutuneet työntekijät suoriutuvat työtehtävistään tehokkaammin, mikä vähentää virheitä ja turhaa säätämistä. Me autamme sinua kehittämään yrityksesi työntekijäkokemusta ja kulttuuria tavalla, joka tukee ydinliiketoimintaasi pitkäjänteisesti.

Varmistetaan yhdessä yrityksesi pitovoima.

Jutellaanko?

Voimmeko auttaa tai onko mielessäsi kysymys? Ota rohkeasti yhteyttä.

Etsitkö inspiraatiota vetovoiman kehittämiseen?

Tilaa uutiskirjeemme.