
Työntekijäkokemus
& yrityskulttuuri
Vaali yrityksesi pitovoimaa.
Ihmiset ovat yrityksesi tärkein kilpailuetu. He ovat usein myös sen arvokkain kuluerä. Se, miten ihmiset toimivat joka päivä, vaikuttaa merkittävästi yrityksesi liiketoimintaan. Siksi yrityskulttuuria kannattaa johtaa tietoisesti.
Osaajien sitouttamisessa vahvoilla ovat ne yritykset, jotka tarjoavat mielekkäitä haasteita, oppimisen mahdollisuuksia, yhteisöllisyyttä ja ennen kaikkea toimivaa työarkea.
Hyvä työntekijäkokemus näkyy myös viivan alla, sillä hyvinvoiva ja sitoutunut henkilöstö takaa parhaan asiakaskokemuksen ja tyytyväiset asiakkaat.
Yrityksissä, joissa panostetaan työntekijäkokemukseen ja yrityskulttuuriin, on jopa…
60% korkeampi asiakastyytyväisyys
50% pienempi
vaihtuvuus
25% parempi
kannattavuus
Autamme yrityksiä, jotka haluavat…
parantaa työntekijäkokemusta.
kehittää yrityskulttuuria.
apua henkilöstökyselyiden toteuttamiseen.
sujuvoittaa tiimityötä ja toimintatapoja.
kehittää tiedonkulkua ja sisäistä viestintää.
selättää etätyöhaasteet.
olla parempi työpaikka kansainvälisille osaajille.
Näin palvelemme
Startti
Katsastetaan tapaamisessa yrityksesi työntekijäkokemuksen ja yrityskulttuurin johtamisen nykytila. Laadimme sinulle tilannekuvan, keskeiset kehityskohteet ja konkreettiset suositukset toimenpiteisiin. Hinta alkaen 495€ + alv.
Projekti
Olemme apunasi, kun tarvitset lisäkäsiä tai erityisosaamista. Anna meidän hoitaa pienet hommat tai suuremmat kokonaisuudet puolestasi – saat tuloksia vaivattomasti ja tehokkaasti. Pyydä tarjous jo tänään!
Kumppani
Otamme vastuun sovitusta kokonaisuudesta. Toimimme tiiviisti osana tiimiäsi ja/tai sparraamme tiimisi tekemistä. Kumppanuus räätälöidään budjettisi, tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan.
Tätä teemme
-
Sopivan työkalun kartoitus ja valinta
Tuki tutkimuksen toteuttamiseen
Henkilöstötutkimusten tulosten analysointi
Toimintasuunnitelman laatiminen ja priorisointi
Viestinnän tuki tulosten käsittelyyn
-
Nykytilan kartoitus
Tavoitekulttuurin määrittelyn työpajat
Kulttuurikirjan laatiminen
Työkäytäntöjen kehittäminen
Projektikäytäntöjen kehittäminen
Palaverikäytäntöjen kehittäminen
Sisäisen viestinnän kehittäminen
Roolien ja tehtävänkuvien muotoilu
-
Monikielisten viestintäkäytäntöjen suunnittelu
Monikielisten materiaalien suunnittelu
Kv-osaajien perehdytyksen suunnittelu
Työyhteisön sparraus monikulttuurisuuteen
Usein kysyttyä
-
Hyvin johdettu yrityskulttuuri ja sitoutuneet työntekijät tuovat merkittäviä liiketoimintahyötyjä. Yrityksissä, joissa työntekijöiden sitoutuminen on korkealla, on jopa 25% korkeampi kannattavuus ja 50% pienempi vaihtuvuus (Gallup). Lisäksi, tutkimusten mukaan yrityksissä, joissa työntekijäkokemus on positiivinen, asiakastyytyväisyys on jopa 60% korkeampi (Glassdoor).
-
Kaikki se työ, mikä ei ole automatisoitu, on ihmisten tekemää. Jos toimintatavat eivät ole kunnossa ja yhteistyö ei suju, ei työnteko ole tehokasta. Kun yhtälöön lisätään vielä tuottavuutta tutkitusti parantavia inhimillisiä ulottuvuuksia kuten motivaatio, merkityksellisyys ja psykologinen turvallisuus, voidaan todeta, että sen oikean työn tehokkuus perustuu työntekijäkokemuksen laatuun.
-
Työntekijän sitoutuminen yritykseesi on lahja, joka pitää ansaita. Vaikka tekisit kaikkesi, joskus ammattilainen vain päättää jatkaa matkaansa muualle. Tärkeintä on silloin se, miten hän aikaansa yrityksessäsi muistelee ja suositteleeko hän yritystäsi muille alan osaajille. Parhaassa tapauksessa hän saattaa jonain päivänä palata takaisin.
-
Jos yrityksessäsi on kansainvälisiä osaajia – tai jos tiedät, että tulet tarvitsemaan heitä – on ensiarvoisen tärkeää, että he kokevat olonsa tervetulleiksi ja viihtyvät. Monikielisen ja monikulttuurisen työympäristön rakentaminen vaatii tietoista ja jatkuvaa työtä. Kauempaa tulevien osaajien houkuttelemisessa ja sitouttamisessa on olennaista huomioida myös kotiutumiseen liittyvät erityistarpeet, sillä kansainvälisen rekrytoinnin kustannukset ovat merkittävästi suuremmat verrattuna paikalliseen rekrytointiin.
-
Kiireen keskellä työntekijäkokemuksen kehittäminen saattaa vaikuttaa ylimääräiseltä investoinnilta ja vaivannäöltä, mutta se maksaa itsensä nopeasti takaisin. Hyvinvoivat ja sitoutuneet työntekijät suoriutuvat työtehtävistään tehokkaammin, mikä vähentää virheitä ja turhaa säätämistä. Me autamme sinua kehittämään yrityksesi työntekijäkokemusta ja kulttuuria tavalla, joka tukee ydinliiketoimintaasi pitkäjänteisesti.
Varmistetaan yhdessä yrityksesi pitovoima.
Jutellaanko?
Voimmeko auttaa tai onko mielessäsi kysymys? Ota rohkeasti yhteyttä.
Mira Ylén
+358 44 033 7726
mira.ylen@andra.fi
Maria Palin
+358 40 7069 866
maria.palin@andra.fi
