Työnantajabrändi
& rekrytointi

Varmista yrityksesi vetovoima.

Tekijöistä käydään kovaa kilpailua. Tulevalta työnantajalta haetaan paitsi kehittymismahdollisuuksia, myös mielekästä yrityskulttuuria. Nuorten osaajasukupolvien myötä odotukset vain kasvavat.

Houkutellakseen osaajia yritysten on tuotava rohkeasti esiin omaa ydintekemistään, tavoitteitaan, arvojaan ja sitä, mitä he työnhakijalle tarjoavat.

Hyvä hakijakokemus kasvattaa tekijöiden motivaatiota ja sitoutumista. Samalla se rakentaa yrityksen mainetta myös niiden hakijoiden silmissä, joita ei valita – vahvistaen työnantajabrändisi kestävää vetovoimaa.

Yrityksissä, joissa investoidaan työnantajabrändin ja rekrytoinnin kehittämiseen, on jopa…

50% enemmän hakemuksia

50% pienemmät rekrytointikustannukset

30% pidempi
sitoutuminen

Autamme yrityksiä, jotka haluavat…

  • parantaa näkyvyyttään työnantajana.

  • saada sopivampia osaajia pienemmällä vaivalla.

  • käyttää rekrytointiin vähemmän aikaa ja vaivaa.

  • vakuuttaa hakijan sujuvalla rekrytointiprosessilla.

  • perehdyttää uudet tekijät tuottavaan työhön nopeammin. 

Näin palvelemme

Startti

Katsastetaan tapaamisessa läpi yrityksesi työnantajabrändin ja rekrytoinnin nykytila. Laadimme sinulle tilannekuvan, keskeiset kehityskohteet ja konkreettiset suositukset toimenpiteisiin. Hinta alkaen 495€ + alv.

Projekti

Olemme apunasi, kun tarvitset lisäkäsiä tai erityisosaamista. Anna meidän hoitaa pienet hommat tai suuremmat kokonaisuudet puolestasi – saat tuloksia vaivattomasti ja tehokkaasti. Pyydä tarjous jo tänään! 

Kumppani

Otamme vastuun sovitusta kokonaisuudesta. Toimimme tiiviisti osana tiimiäsi ja/tai sparraamme tiimisi tekemistä. Kumppanuus räätälöidään budjettisi, tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan.

  • Yhteistyöstä oli meille valtavasti hyötyä. Andran kanssa kehitettyjen toimintatapojen ja materiaalien ansiosta osaamme toteuttaa rekrytoinnit jatkossa laadukkaasti itse.

    Toimitusjohtaja, koulutusala

  • Ulkopuolinen näkökulma auttoi meitä sanoittamaan selkeästi sen, mitä etsimme.

    Toimitusjohtaja, koulutusala

Tätä teemme

    • Strategiaan perustuva osaajien tarvesuunnitelma

    • Kohderyhmien määrittely

    • Työnantajabrändin muotoilun työpajat

    • Kilpailijoista erottuva työnantajalupaus

    • Viestintäsuunnitelma (sisällöt ja kanavat)

    • Uratarinat ja rekrysivut

    • Oppilaitosyhteistyön suunnittelu ja toimenpiteet

    • Kohdennetut kampanjat (esim. kesärekryt)

    • Henkilöstön sparraus työntekijälähettilyydessä

    • Rekrytointistrategia

    • Rekrytointiprosessin vaiheiden ja vastuiden suunnittelu

    • Rekrytointikumppanin valinnassa tukeminen

    • Hakijaviestinnän työkalut ja viestipohjat

    • Työtarjousmateriaalit

    • Rekrysivustojen suunnittelu ja toteutus

    • Rekryyn ja haastatteluihin osallistuvien sparraus

    • Yleiset perehdytysmateriaalit

    • Rooli-/tehtäväkohtaiset perehdytysmateriaalit

    • Perehdytyksen tavoitteet, mittarit ja seuranta

    • Koeajan käytännöt

    • Perehdyttäjien sparraus

Usein kysyttyä

  • Hyvä työnantajabrändi auttaa houkuttelemaan ja pitämään parhaat osaajat yrityksessäsi, mikä tukee liiketoiminnan kehittämistä ja kasvua sekä vähentää rekrytointi- ja perehdytyskustannuksia. Hyvä työnantajabrändi voi tuoda 50% enemmän hyviä hakijoita, pienentää rekrytointikustannuksia 50% ja vähentää henkilöstön vaihtuvuutta jopa 30% (LinkedIn).

    Työnantajabrändi on samalla olennainen osa yrityksesi kokonaisbrändiä – se viestii asiakkaille ja sidosryhmille työyhteisösi toimintatavoista ja arvoista.

  • Tehokas rekrytointi nopeuttaa oikeiden osaajien löytämistä, vähentää virherekrytointien riskiä ja varmistaa, että hakija ei karkaa kilpailijalle kesken prosessin. Hyvä hakijakokemus parantaa yrityksesi mainetta työnhakijoiden silmissä – myös niiden joukossa, jotka eivät tule valituksi. Parhaimmillaan rekrytointi on valjastettu osaksi perehdytystä varmistamaan, että uusi tulokas on nopeammin valmis uuteen työtehtävään ja -kulttuuriin.

  • Hyvin suunniteltu perehdytys varmistaa, että uudet työntekijät omaksuvat nopeasti tehtävissään tarvittavat taidot ja tiedot. Samalla perehdytys antaa heille selkeän ymmärryksen yrityksen tavoitteista, arvoista ja toimintatavoista, mikä tekee työnteosta mielekkäämpää, lisää työmotivaatiota ja helpottaa sopeutumista osaksi työyhteisöä.

    Laadukas perehdytys ei ainoastaan tehosta työntekoa, vaan myös vähentää virheiden riskiä, kasvattaa työntekijöiden sitoutumista ja parantaa yleistä työilmapiiriä. Kun työntekijät tuntevat olonsa arvostetuiksi ja saavat tarvittavan tuen työssä onnistumiseen, he ovat todennäköisemmin tyytyväisiä, sitoutuneita ja motivoituneita.

    Yritys voi saavuttaa merkittävää kilpailuetua tarjoamalla laadukkaan perehdytyskokemuksen. Tämä erottaa sen muista työnantajista, viestii työntekijälähtöisyydestä ja rakentaa positiivista työnantajakuvaa.

  • Rekrytoinnin kehittämiseen laitettu aika ja raha maksaa itsensä takaisin. Onnistuneet rekrytoinnit vauhdittavat liiketoimintaasi ja sujuva prosessi säästää sinut säätämiseltä. Kerralla kuntoon tehty perusta helpottaa rekrytointejasi pitkälle tulevaisuuteen. Halutessasi voit jättää homman meidän huoleksemme.

  • Työnantajakuvaan, hakijakokemukseen ja perehdytykseen laitettu raha ei ole HR-kustannus, vaan strateginen liiketoimintainvestointi. Investoinnin tuloksia ovat mm. pienemmät rekrytointikustannukset, parempi sitoutuminen, alhaisemmat rekrytointiriskit, parempi tuottavuus, parempi asiakaskokemus ja siitä seuraava asiakasuskollisuus, sekä liiketoiminnan, yrityksen maineen ja liiketoiminnan arvon kasvu.

Varmistetaan yhdessä yrityksesi vetovoima.

Jutellaanko?

Voimmeko auttaa tai onko mielessäsi kysymys? Ota rohkeasti yhteyttä.

Etsitkö inspiraatiota vetovoiman kehittämiseen?

Tilaa uutiskirjeemme.